Operation!

Packar väskan, för imorgon bär det av till veterinären med Jokkie. Det är en operation som väntar lilla stackaren. Gäller att ha med alla papper och allt som behövs. Lilla vovven har inte ätit på hela dagen och får tyvärr inte äta mer heller, han ska fasta från klockan 18.00 dagen före operation, han åt aldrig imorse.
Fy, måste lämna honom hos veterinären mellan 07.00 - 07.30, det är ju inte bara och bara liksom en ledig dag.
Menmen, vad ska man göra när veterinären tycker det är bäst att ta bort knölen på huvet.
Alla vet nog inte vad det är för knöl, men jag åkte vill veterinären för ungefär tio dagar sen, för att Jokkies högra öra hängde så mycket, med när jag var där hittade de inget, men när dom kom in sista gången, så passade jag på att fråga om en knöl på huvet, då sa hon att det inte var så broskade utan att man kunde ta bort den senare. Då tänkte ju jag att man kunde göra det senare under året. Men då gick jag ut och betalade, då tjejen i kassa blev fundersam och gick och frågade veterinären igen, då frågar de om jag vill beställa operations tid direkt, för att hon var inte så orolig over örat, men desto mer orolig för knölen, så jag tog ingen tid då. Men medans vi stod och väntade på bussen pratade jag med mamma och kom överens om att jag skulle ta en tid ändå, då ville dom göra det inom 14 dagar, så då blev det imorgon.
Så nu kommer min långhåriga lapphund bli skallig på huvet, och frysa, får jag för mig.
Hoppas bara inte han tecken på huvudet förändras för mycket bara.
Menmen, det kommer nog gå bra skulle jag tro, Jenny ska förja med som stöd.
Tack Jenny! :)


Kommentarer
Jenny

Första kommentaren! Haha!

Håller på att packa väskan till Kevät också, han ska ju dock inte på lika stort äventyr som Jokkie men...

Hörs vid 5 imorron då ;)

2012-02-05 @ 22:28:45
URL: http://jennysfoto.blogg.se/
Alexandra

Lycka till imorgon! :) Jag är säker på att det kommer gå superbra!

2012-02-05 @ 23:15:15
URL: http://gizmosdagbok.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jagochfinnen

Om mitt och min finska lapphunds liv.

RSS 2.0